SENEC. Klientske centrum Okresného úradu v Senci sa po skúšobnom režime (od 10. marca) dočká dnes o druhej hodine popoludní oficiálneho otvorenia. Podľa Dany Pohlodovej z tlačového odboru kancelárie ministra vnútra, ide o deviate klientske centrum v rámci Slovenska, ktoré bude fungovať v plnej prevádzke.
Ako povedal na februárovom zasadnutí mestského zastupiteľstva prednosta okresného úradu Martin Doboš, v rámci Bratislavského kraja ide o pilotný projekt.
Vznik kontaktných kancelárií predstavuje druhú etapu štrukturálnej reformy miestnej štátnej správy, ktorú vedie ministerstvo vnútra. Plánujú ich otvoriť viac ako okresných úradov (72).
Súvisí to s tým, že klientske centrum musí byť dostupné do 50 kilometrov, respektíve hodinu cesty mestskou hromadnou dopravou. „Pre dobrú dostupnosť zo všetkých smerov bude v okrese Senec len jedno centrum,“ povedal Martin Doboš.
KLIENTSKE CENTRUM V SENCI
Adresa:
- Okresný úrad v Senci, Hurbanova ulica 21
Novinky:
- K „zložke“ pozemkového úradu pribudol úrad „lesný“ – nie je teda potrebné cestovať do Bratislavy na obvodný lesný úrad
- Integrovaná agenda polície v priestoroch klientskeho centra – dopravný inšpektorát a doklady
Agendy:
- agenda okresného úradu (kompletná miestna štátna správa): odbor všeobecnej vnútornej správy, odbor živnostenského podnikania,
agenda špecializovanej štátnej správy: katastrálny odbor – vrátane archívu, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, pozemkový a lesný odbor – pribudla zložka „lesný“ odbor, odbor starostlivosti o životné prostredie
- agenda policajného zboru: dopravný inšpektorát a dokladová agenda
Priestory, vybavenie:
- 25 bezplatných parkovacích miest pred budovou okresného úradu (po dohode s mestom)
- bezbariérový prístup na prízemie, kde sa nachádza klienstke centrum
- počet zamestnancov: 68 (+ 10 polícia)
- počet pracovísk na klientskom centre: 31
- pokladňa na úhradu správnych poplatkov
Pracoviská:
Živnostenské podnikanie – 3 pracoviská, Kataster – 7 pracovísk, Cestná doprava – 2 pracoviská, Dopravný inšpektorát PZ – 5 pracovísk, Oddelenie dokladov – 6 pracovísk, Pozemky a lesy – 1 pracovisko, Životné prostredie – 1 pracovisko, Štátne občianstvo a overovanie podpisov – 2 pracoviská, Podateľňa – 1 pracovisko, Pokladňa – 2 pracoviská, Supervízor – 1 pracovisko
Výhody pre ľudí:
Príklad číslo 1 – lesný úrad a ochrana prírody
Vlastník lesného pozemku v k. ú. Reca chce svoj pozemok využívať na rekreačné účely a chce si na ňom postaviť rekreačnú chatku a vysadiť okrasnú zeleň. Na uskutočnenie tohto zámeru je potrebné predmetný lesný pozemok vyňať z plnenia funkcií lesov. Ešte nedávno musel preto navštíviť Obvodný lesný úrad v Bratislave a podať žiadosť o vyňatie. Obvodný lesný úrad vyžiadal k žiadosti zámer využitia lesného pozemku, 2x kópiu katastrálnej mapy, územno-plánovaciu informáciu z obce, znalecký posudok, výpis z listu vlastníctva, vyjadrenie užívateľa lesného pozemku Lesy SR, kolky v hodnote 30 eur. Po doložení týchto dokumentov Obvodný lesný úrad v Bratislave zistil, že predmetný lesný pozemok je zaradený do 2. stupňa ochrany prírody a žiadateľ musí doložiť aj súhlasné stanovisko odboru životného prostredia, ktorý sídli v Senci. S týmto dokladom musel opätovne navštíviť Obvodný lesný úrad v Bratislave. Vlastník pozemku, ktorý bol zároveň žiadateľom, znovu precestoval 70 kilometrov. V súčasnosti celú agendu vybaví občan na jednom mieste v rámci klientskeho centra.
Príklad číslo 2 – odbor dopravy a dopravný inšpektorát
Občan pri dovoze auta z iného štátu je povinný požiadať o jeho uznanie a schválenie odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií v klientskom centre. Odbor dopravy a pozemných komunikácií v klientskom centre vydá rozhodnutie o schválení jednotlivo dovezeného vozidla, vystaví základný technický opis vozidla a vydá osvedčenie o evidencii časť II.ü Občan s uvedenými dokladmi prejde na ďalšie pracovisko klientskeho centra – oddelenie dopravných evidencií dopravného inšpektorátu a požiada o pridelenie evidenčného čísla. Naraz a na jednom mieste takto vybaví vec, ktorú predtým vybavoval na dvakrát na dvoch miestach.
Zdroj: Tlačový odbor kancelárie ministra vnútra
Autor: žaja