facebook

Aktivisti nesúhlasia s dopravným posúdením križovatky Triblavina

Odborníci, podľa nich, vychádzali z nesprávnych údajov.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA,SENEC. Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina nesúhlasia s dopravným posúdením budúcej diaľničnej križovatky Triblavina. Odborníci z Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline pri jeho spracovaní vychádzali totiž z Územného generelu dopravy hlavného mesta schváleného v roku 2015, ktorý aktivisti považujú za nedostatočne a nekvalifikovane vypracovaný.

"Pri jeho tvorbe neboli dostatočne podrobne zistené rozvojové plochy v územiach za hranicami Bratislavy," informoval TASR zástupca OZ Triblavina a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva. Výsledky dopravného posudzovania križovatky Triblavina preto považuje za skreslené, nepresné a zavádzajúce. "Odborníci z VÚD boli na rokovaní z našej informácie, že generel neobsahuje množstvo logistických parkov a rozvojových území na bývanie v tejto spádovej lokalite, sami prekvapení," povedal Mrva. Ako bratislavský mestský poslanec tvrdí, že generel prijalo bratislavské mestské zastupiteľstvo s veľkými výhradami pre odborné a faktické nedostatky. "Schválený bol len s podmienkou, že sa bude dať rýchlo opraviť a doplniť. To sa však nestalo," podotkol.

Údaje zbierajú sami

Aktivisti z OZ Triblavina momentálne zbierajú zo spádových obcí a miest križovatky Triblavina informácie z územných plánov a plánov sociálneho a hospodárskeho rozvoja. Zozbierané podklady chcú následne poskytnúť ministerstvu, VÚD i médiám.

Odborníci z VÚD začiatkom marca uviedli, že ak by sa naplnili tvrdenia aktivistov, že na vstupe do Bratislavy v okolí plánovanej diaľničnej križovatky Triblavina pribudne podľa schválených územných plánov obcí v nasledujúcich rokoch až 100.000 nových obyvateľov, regiónu nepomôže rozšírenie diaľnice D1 na osempruh od Bratislavy až po Blatné ani s následne dobudovanými kolektormi. Podľa generálneho riaditeľa VÚD Ľubomíra Palčáka by sa v takom prípade museli realizovať rozsiahlejšie systémové a infraštruktúrne opatrenia zamerané prevažne na verejné módy osobnej dopravy.

Mrva oponuje, že existuje dopravná koncepcia Bratislavského samosprávneho kraja i Slovenska. V nej je odborníkmi na základe prieskumu z roku 2009 naplánovaná podľa jeho slov šesťpruhová križovatka s kolektormi, štvorpruhová Senecká cesta aj štvorpruhový Grobsko - Pezinský obchvat. Križovatka Triblavina by podľa Mrvu bola určite lepšie a plynulejšie prejazdná, ak by mala kolektory.

Každý počíta s inými číslami

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) však rozhodla o rozšírení diaľnice D1 na plnohodnotných osem pruhov bez pozdĺžnych kolektorov. Diaľničiari to odôvodňujú tým, že šesťpruhová diaľnica by už výhľadovo nestačila náporu áut, a preto sú potrebné štyri pruhy v jednom smere priamo v telese diaľnice. Podľa Palčáka by pôvodná koncepcia diaľnice s kolektormi nezlepšila dopravnú situáciu obyvateľov tohto regiónu, ale len rezidencií v bezprostrednej blízkosti diaľnice.

Pri výpočtoch budúceho dopravného zaťaženia vychádzal VÚD z územného generelu dopravy hlavného mesta, ktorý zohľadňuje územnú a demografickú prognózu až do roku 2040. Podľa Palčáka tento generel počíta s výrazne nižším nárastom nových obyvateľov, než o akom hovoria aktivisti. V prípade, že sa však preukáže, že neobsahuje všetky informácie, VÚD nemá problém svoje posudzovanie prepočítať.

Ďalšie články z témy Doprava


  1. Ako upchať polovicu kraja 331
  2. Policajti stále nepoznajú totžnosť mŕtveho muža 162
  3. Pri príprave výstavby križovatky Triblavina zistili viaceré nedostatky 88
  4. Na diaľnici D1 v noci horelo auto 81
  5. Najprv im preorali dráhu, potom zhorelo lietadlo, vraciame sa do 90. rokov? 42
  6. Na D1 medzi Bratislavou a Trnavou sa prevrátil kamión 41
  7. Hlavné hviezdy Seneckého leta sú už známe 31
  8. Polícia obvinila starostu Kalinkova z prijímania úplatku 22
  9. Pri nehode prišiel o život 36-ročný motocyklista 13
  10. Prípad hodný osobitého zreteľa: uľahčenie byrokracie alebo nástroj moci? 11

Najčítanejšie správy

Senec

Ako upchať polovicu kraja

Návod je jednoduchý, stačí ak sa ignoruje regionálna doprava v najhustejšie obývanej časti Slovenska.

Policajti stále nepoznajú totžnosť mŕtveho muža

Žiadajú o pomoc pri identifikácií zavraždeného muža, ktorého telo našli pred mesiacom pri Malom Dunaji.

Pri príprave výstavby križovatky Triblavina zistili viaceré nedostatky

Preverením finančného harmonogramu projektu kontrolóri zistili značné meškanie oproti plánu.

Na diaľnici D1 v noci horelo auto

Príčinou bola technická porucha.

Najprv im preorali dráhu, potom zhorelo lietadlo, vraciame sa do 90. rokov?

Cez víkend zhorelo v Kráľovej pri Senci lietadlo, majitelia letiska si myslia, že ich chcú zničiť.

Blízke regióny

Strelec po vražde pred penziónom nasadol so samopalom do autobusu

Výpovede strelca a údajného objednávateľa vraždy sa rozchádzajú. Jeden uzavrel dohodu, druhý vinu popiera.

V Trnave horí skládka, zasahuje takmer päťdesiat hasičov

Požiar skládky komunálneho odpadu zamestnáva v týchto chvíľach takmer päťdesiat hasičov. Situáciu komplikuje silný vietor.

Bojničanka Martina Gromová háčkuje originálne hračky

Oblečenie, čiapky ani šáliky už nevyrába. Uprednostňuje skôr hračky, pri ktorých sa môže kreatívne vyžiť. Čím originálnejší námet, tým viac ju práca baví.

Poslanca Gauliedera našli mŕtveho

Príčiny smrti vyšetruje polícia. Pracuje s verziou, že by mohlo ísť o samovraždu.

Po incidente v Trnave skončili v nemocnici dvaja Srbi

Polícia udalosť vyšetruje ako ublíženie na zdraví.

Všetky správy

Slovensko vyhralo na Malte o dva góly a v skupine je druhé

Slovenskí futbalisti vyhrali tretí kvalifikačný zápas za sebou.

Najlepším hráčom bol Weiss, najnižšie hodnotenie dostala jedna z opôr

Slovensko vyhralo na Malte 3:1. Ohodnotili sme výkony všetkých hráčov.

Zomrela speváčka Věra Špinarová. Babička z chalupy mala mocný hlas

Jej bežný zjav nezodpovedal tomu, čo dokázala.

Tragédia v Tatrách si vyžiadala dva mladé životy

Vo Veľkej Studenej doline zahynuli turista a muž, ktorý mu išiel na pomoc.

Kam vyraziť