facebook

Otázka spoplatnenia ochvatu bude aktuálna, až keď sa postaví, povedal Érsek

Minister hovorí, že na rozmýšľanie majú štyri roky.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Otázka, či spoplatniť pre nákladné autá obchvat Bratislavy alebo nie, bude aktuálna až po tom, ako sa tento projekt dostavia. V dnešnej relácii televízie TA3 V politike to uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

"Máme na to štyri roky, aby sme rozmýšľali nad tým, či ho spoplatniť alebo nie," priblížil šéf rezortu dopravy. Pripomenul, že ani v súčasnosti nie je obchvat spoplatnený. O tom, ako bude spoplatnenie vyzerať po dokončení PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva) na obchvat, čiže časti diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, je preto podľa neho teraz predčasné hovoriť.

Minister tak reagoval na otázku svojho oponenta v diskusii, poslanca opozičnej SaS Miroslava Ivana. Toho zaujímalo, ako bude vyzerať spoplatnenie tohto projektu v budúcnosti, keďže štúdia realizovateľnosti podľa neho s platbami nákladných áut počítala, a to pri ročnom výnose 6 miliónov eur.

Prípravné práce pokračujú

Pokiaľ však štát chce nákladné autá presunúť na obchvat, Ivan by navrhoval buď spoplatniť tento úsek polovičnými sadzbami mýta, alebo ho nespoplatňovať vôbec. "Ak toto spoplatníme, tak asi sa nám tam vodiči hrnúť nebudú a budú zase používať ten úsek, ktorý nie je spoplatnený," argumentoval poslanec.

Zároveň kritizoval aj príliš všeobecné termíny pri výstavbe tohto projektu. Chýbajú mu pri stavbe jednotlivé míľniky, ako napríklad dokončenie zemných prác či pri moste cez Dunaj dokončenie pilierov a podobne. Minister Érsek však reagoval, že obchvat sa stavia podľa takzvanej žltej knihy FIDIC-u, čiže naprojektuj a postav. Isté míľniky však podľa neho pri stavbe sú, okrem toho štát momentálne koncesionárovi nič neplatí. "Začneme im platiť po dokončení cesty," dodal šéf rezortu dopravy. A ak ju stavbári nedokončia včas, môžu dostať aj sankcie. Prípravné práce na stavbe však podľa ministra postupujú, aktuálne sa robia prekládky sietí či výrub stromov.

Vymáhanie pokút sa rozbehlo

Diskutujúci sa venovali aj téme pokút pre vodičov osobných áut za jazdu po spoplatnených cestách bez diaľničnej známky. Minister priznal, že pri vymáhaní pokút od slovenských motoristov nastali najprv isté technické problémy a pokút bolo aj veľa. "Teraz si myslím, že sa to už rozbehlo," avizoval Érsek.

Čo sa týka zahraničných vodičov, od ktorých Slovensko momentálne nemôže vymáhať pokuty za jazdu bez e-známky, minister podľa vlastných slov otvoril túto tému aj v Európskej komisii (EK) počas slovenského predsedníctva. Keďže však takýto systém diaľničných známok momentálne funguje len v niektorých krajinách, majú si to podľa Érseka riešiť tieto štáty samostatne.

Maďarsko zvolilo spôsob vymáhania pokút cez právnické kancelárie v jednotlivých štátoch. Podľa Érseka však existuje precedens, keď takáto pokuta neobstávala pred súdom. Poslanec Ivan ale zároveň apeloval na vládu, aby tento problém riešila, lebo po vypršaní dvojročnej lehoty už pokuty nebude možné vymáhať. "Jeden a pol roka máme preč a za chvíľu sú to dva, a potom ich už nebudeme môcť od nich vymáhať," zdôraznil.

Ďalšie články z témy Doprava

Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava, Doprava, Doprava

  1. Najväčší zberný dvor majú v Ivanke 325
  2. Odpadu v Slnečných jazerách bolo tento rok menej 107
  3. Muž skočil do jazera, hasiči telo vytiahli bez známok života 92
  4. Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky 16
  5. Opitý šofér v centre Senca vrazil do zaparkovaných áut 14
  6. V Hrubom Šúre pri Senci vznikajú zaujímavé projekty domov 9
  7. Vrakuňská skládka straší oveľa väčšie územie 6
  8. Cesta na Senec v smere z Bratislavy je uzavretá 5
  9. Povinná revízia kotla? Nie, len neetická reklama 4
  10. Mesto začalo s vyberaním vstupného na jazerá skôr, hovoria, že to nie je nič neobvyklé 4

Najčítanejšie správy

Senec

Najväčší zberný dvor majú v Ivanke

Obyvatelia Ivanky pri Dunaji ho však nevyužívajú, obec dodnes nemá podpísanú zmluvu.

Odpadu v Slnečných jazerách bolo tento rok menej

Potápači čistili jazerá už po ôsmy raz.

Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky

Vajnory chcú pre zlú situáciu v doprave vlaky na úrovni MHD.

Blízke regióny

Mesto dalo do chránenej bane naviezť zeminu s odpadom, jej pôvod tají

Práce sa ani po mesiacoch nezačali. Navážaninu už zarástla burina a trávy. Radnica ju musí odhrnúť.

Trnava rozširuje skládku, ďalšie pozemky pod odpad zatiaľ nemá

Na skládke komunálneho odpadu majú pribudnúť tri kazety na ploche 2,24 hektára. Mesto tak vyčerpá svoje pozemky, rozhodovať o spaľovni zrejme budú musieť poslanci už v najbližšom volebnom období.

Na koncerte Elánu sa v amfiteátri zabávalo 12-tisíc fanúšikov

Dosiahli už všetko, čo sa dalo. Jožo Ráž však ešte túži po tom, aby svojou pesničkou vyhrali svetovú hitparádu.

Nemocničné pavilóny už spája konštrukcia nadzemného tunela

Autá, ktoré sa nezmestia pod prepojenie, pustia do nemocničného areálu cez nový vjazd. Prioritne je určený pre sanitky.

Vo Veľkých Bierovciach vybuchla bioplynová stanica

Pri nehode utrpel jeden zamestnanec mierne popáleniny.

Všetky správy

To, čo predviedli Nemci a Taliani, je veľká hanba futbalu, tvrdil Hapal

Tréner slovenského národného tímu do 21 rokov Pavel Hapal sa takmer rozplakal.

Juraj Sagan suverénne obhájil titul majstra Slovenska v cyklistike

Brat úspešnejšieho Petra bol jediným Slovákom v úniku, z ktorého napokon vzišiel český i slovenský šampión.

Aj na dedine sa hrá inak. Šampionát dvadsaťjednotiek je neregulárny

UEFA urobila niekoľko prešľapov. Majstrovstvá Európy hráčov do 21 rokov stratili vážnosť.

Trinásť rokov trpí epilepsiou. Na Slovensku jej nedokázali pomôcť

Návšteva prvého neurológa sa zmenila na sexuálne obťažovanie. Kristíne Šlesarovej nepomohli ani ďalší štyria odborníci.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Kam vyraziť