facebook

Dopyt ľudí žijúcich v satelitoch okolo Bratislavy po verejnej doprave rastie

Dopyt ľudí žijúcich v satelitných mestečkách v okolí hlavného mesta po prímestskej autobusovej doprave rastie.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Dopyt ľudí žijúcich v satelitných mestečkách v okolí hlavného mesta po prímestskej autobusovej doprave rastie. Často totiž podľa generálneho riaditeľa autobusového dopravcu Slovak Lines Petra Sádovského vznikli takéto satelity práve bez obslužnosti verejnou dopravou.

"Zo začiatku ľudia počítali s tým, že budú jazdiť autami, alebo si mysleli, že budú tráviť viac času v satelitoch," opísal. Nakoniec však podľa neho zisťujú, že chcú častejšie cestovať do Bratislavy. A obzvlášť, keď si založia rodinu a deti potrebujú chodiť do škôl či na rôzne krúžky. Vtedy podľa neho cítia intenzívnejšie potrebu využívania hromadnej dopravy, pretože to nevedia zvládnuť autom.

Pokrytie zlepšili, stále je to málo

"K tomuto sa bude treba postaviť v blízkej budúcnosti, aj my, aj samosprávny kraj, možno komplexne a nanovo," avizoval Sádovský. Prímestská autobusová doprava je totiž dotovaná práve z financií samosprávnych krajov.

Aj z prieskumu, ktorý uskutočnila pre dopravcu agentúra Focus na vzorke 1200 respondentov, vyplynulo, že ako relatívne najslabšie vnímajú cestujúci pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi. Zároveň tu však zaznamenali aj najvýraznejšie zlepšenie od roku 2012.

Sádovský avizoval, že poznatky z prieskumu chce dopravca využiť aj pri tvorbe cestovného poriadku na rok 2017. Ten sa mení pravidelne v decembri a diskusia o ňom začína s krajmi prebiehať približne tri mesiace predtým. "Určite budeme aj s týmto pracovať, aby sme preverili, kde je možné spoje zahustiť," doplnil.

Čo sa týka spokojnosti cestujúcich so službami dopravcu, spoločnosť si oproti predošlému prieskumu z roku 2012 polepšila. V najnovšom prieskume získala známku 1,5, predtým to bolo 1,8. Ľudia sú najviac spokojní so správaním vodiča, s bezpečnosťou prepravy či s vonkajším vzhľadom vodiča.

Napríklad v otázke prestupovania na jednotlivé spoje sú podľa prieskumu ľudia ochotní prestupovať vtedy, pokiaľ im to zrýchli cestu do práce či do školy. "Až 70 % cestujúcich by očakávalo, že im prestup ušetrí viac ako 10 minút cestovného času," vyčíslil Sádovský.

Zastavili pokles cestujúcich

Dopravca v roku 2016 prepravil v prímestskej doprave približne 12 miliónov cestujúcich. Je to zhruba rovnaký počet ako rok predtým. Spoločnosti sa tak podľa jej šéfa podarilo zvrátiť trend poklesu počtu cestujúcich, ktorý je viditeľný posledných 27 rokov. Spôsobený je predovšetkým tým, že rastie kúpna sila obyvateľstva a čoraz viac ľudí si kupuje autá. "My sme prvýkrát po tejto dlhoročnej tendencii zaznamenali ten istý stav ako rok predtým, čo zdôvodňujeme predovšetkým integrovanou dopravou," vysvetlil.

Práve integrovanú dopravu preto vníma ako cestu vpred. Dôležitá je však podľa neho do budúcnosti napríklad elektronizácia kúpy lístkov či poskytovania informácií o lístkoch a spojoch. "Bez toho sa dnes nepohneme," upozornil. Cestujúcemu treba podľa neho zjednodušiť prístup k cestovaniu - k vyhľadaniu spoja, kúpe lístka či jeho elektronickému prenosu.

Ďalšie články z témy Doprava

Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava, Doprava, Doprava

  1. Najväčší zberný dvor majú v Ivanke, len Ivančanom zatiaľ neslúži 449
  2. Počet župných poslancov sa zvýši 179
  3. Vo štvrtok nebude fungovať klientske centrum v Senci 107
  4. Muž skočil do jazera, hasiči telo vytiahli bez známok života 74
  5. Hasiči vyhlásili stav zvýšeného rizika 66
  6. Odpadu v Slnečných jazerách bolo tento rok menej 38
  7. Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky 15
  8. Opitý šofér v centre Senca vrazil do zaparkovaných áut 13
  9. V Hrubom Šúre pri Senci vznikajú zaujímavé projekty domov 12
  10. Cesta na Senec v smere z Bratislavy je uzavretá 12

Najčítanejšie správy

Senec

Najväčší zberný dvor majú v Ivanke, len Ivančanom zatiaľ neslúži

Obyvatelia Ivanky pri Dunaji ho však nevyužívajú, obec dodnes nemá podpísanú zmluvu.

Počet župných poslancov sa zvýši

Zastupiteľstvo BSK schválilo aj nové rozdelenie volebných obvodov.

Vo štvrtok nebude fungovať klientske centrum v Senci

Ministerstvo vnútra upozorňuje občanov, aby si na tento deň návštevu centra neplánovali zbytočne.

Hasiči vyhlásili stav zvýšeného rizika

Od dnes až do odvolania platí stav zvýšeného rizika požiarov, vyplýva z toho viacero povinností.

Blízke regióny

Proces s mužmi, ktorí kopali ľudí ho hlavy, sa opäť nezačal. Kvôli autu

Pojednávanie sudca odročil na september. Trvá na prítomnosti všetkých obžalovaných.

Pedagóga SPU v Nitre odsúdili na podmienečný trest za nepriamu korupciu

Súd obom uložil tresty odňatia slobody v trvaní šesť mesiacov s podmienečným odkladom na 12 mesiacov a peňažné tresty 500 eur.

Šaľa čaká na VSS Košice, ČFK Nitra v kraji nebude

Horúcou témou týchto dní je zloženie futbalových súťaží v regióne pre novú sezónu.

Miestne akčné skupiny sa sťažujú na diskrimináciu

Miestnym akčným skupinám hrozí, že budú nútené ukončiť svoju činnosť. Ministerstvo upravilo podmienky pre získanie peňazí, miestne akčné skupiny z Považia hovoria o diskriminácii.

Nemocničné pavilóny už spája konštrukcia nadzemného tunela

Autá, ktoré sa nezmestia pod prepojenie, pustia do nemocničného areálu cez nový vjazd. Prioritne je určený pre sanitky.

Všetky správy

Sagan vracia milióny, ktoré doňho investovali. Jeho šéf je spokojný

Bývalý nemecký cyklista Ralph Denk založil pred siedmimi rokmi amatérsky tím, teraz je medzi elitou. Aj vďaka Saganovi.

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Šéf cyklistického zväzu: Priebeh pretekov elitnej kategórie ma zaskočil

Boli to najlepšie majstrovstvá v histórii spoločných šampionátov, a nielen spoločných, tvrdí Peter Privara.

Kam vyraziť