facebook

Postavili ju pre vojenskú techniku, teraz má zachrániť regionálnu dopravu

Rozširovanie starej seneckej je s prestávkami plánované už roky, kedy sa začne s výstavbou stále nevieme.

Stará senecká počas rannej dopravnej špičky(Zdroj: KS)

SENEC, BRATISLAVA. Pravidelne sa spomína v dopravných servisoch, či už kvôli zápche počas dopravnej špičky alebo kvôli nehode, ktorá ju dokáže paralyzovať niekedy na celé hodiny.

Cesta I/61 známejšia ako stará senecká je dnes asi poslednou nádejou na aké-také riešenie žalostnej dopravy medzi Bratislavou a Sencom.

O jej rozšírení na štvorpruh sa hovorí už dlho, pred pár dňami NDS zverejnila informáciu, že tento projekt preberú na svoje plecia diaľničiari.

EIA je hotová takmer desať rokov

Kedy sa začalo vôbec s prvými úvahami rozšíriť starú seneckú je dnes zbytočné riešiť. Cestu postavili po II. svetovej vojne na presun vojenskej techniky. Po tankoch sa postupne a stále viac začala zapĺňať autami, dnes je hlavným dopravným spojením Bratislavy a obcí, ktoré patria medzi jej najväčšie satelity.

Kapacitne už nestačí a nestačila ani pred viac ako desiatimi rokmi, keď sa reálne začalo s prípravou rozšírenia starej seneckej. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie, teda takzvaná EIA bola hotová v septembri 2007, doba výstavby roky 2011 – 2015.

Stavať sa však nezačalo, nebolo treba, pretože v projekte rozšírenia diaľnice D1 boli naplánované pozdĺžne komunikácie – kolektory, ktoré mali zabezpečiť dopravnú obsluhu územia a odľahčiť tým aj starú seneckú. Aj keď treba dodať, že nič by sa nestalo, ak by okrem kolektorov rozšírili aj starú seneckú, veď výstavba nielen domov, ale aj logistických hál tu pribúda takmer geometrickým radom a nezdá sa, že by mala v blízkej dobe utíchať. Samozrejme, na cesty treba peniaze, ktoré nie sú.

Ako však všetci dobre vieme, NDS nakoniec kolektory stavať nebude, takže projekt rozšírenia starej seneckej znova ožíva.

Z pohľadu bežného užívateľa regionálnych ciest sa zdá celý postup minimálne nelogický, pretože spoločnosť, ktorá pred ôsmimi rokmi presvedčila BSK, aby do územného plánu zaradili kolektory ich dnes stavať nechce a na miesto toho si nad rámec svojich povinností zoberie na starosť rozšírenie regionálnej cesty, ktoré mala realizovať Slovenská správa ciest. Pritom ešte nedávno v súvislosti s kolektormi NDS argumentovala, že riešenie regionálnej dopravy nie jej kompetenciou.

Nenahraditeľná cesta

Dnes teda nemáme ani širšiu starú seneckú, ani kolektory vo výhľade. Kedy sa z rozširovaním cesty začne ešte nie je jasné, NDS zatiaľ termíny nezverejnila.

Zverejnila však informáciu, že nakoľko pozdĺžne komunikácie nebudú, stará senecká bude slúžiť aj ako obslužná cesta pre rozširovanie diaľnice D1. Takže okrem stále väčšieho počtu automobilov pribudnú aj stavebné mechanizmy. Pri tejto predstave sa pred rokom spomínaná električka zdá ako celkom dobrý nápad, škoda, že aj v tomto prípade ide len o hudbu ďalekej budúcnosti, ak vôbec.

Ďalšie články z témy Doprava

Najčítanejšie správy

Senec

Fakty z Grobu znova ožili

S dokumentom, ktorý sa pred necelým rokom ukázal ako podvrh ešte aj dnes argumentujú politici.

Ozbrojená lúpež v seneckom klenotníctve

Polícia prosí verejnosť o pomoc.

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Ponor potápačov sa skončil tragicky

Presné príčiny a okolnosti smrti 52-ročného muža budú známe až po pitve, ktorú nariadil vykonať ohliadajúci lekár.

Nezvestného 58-ročného Dušana našli

Muž bol nezvestný takmer dva týždne.

Blízke regióny

Koniec plechovým hangárom? Trnava chce veľké obchody už len za mestom

Do konca februára môžu Trnavčania pripomienkovať štyri zmeny územného plánu. Jedna z nich by mohla znamenať koniec výstavby veľkých hangárových obchodných centier priamo v meste.

Zúfalí ľudia: Sused po nás strieľa a hádže na nás výkaly, no polícia to roky nerieši

K mladíkovi chodia policajti ako na hodiny klavíra. Iba mestských policajtov si vlani zavolal neuveriteľných 66 ráz a v tomto roku už 21-krát, podľa náčelníka vždy neopodstatnene.

Leteckí záchranári pomáhali ťažko zranenému vodičovi

35-ročný vodič utrpel ťažké zranenia.

V Kanianke našli nového zubára. Do budúcnosti to môže byť problém

Na hornej Nitre je ešte v súčasnosti dostatok stomatológov. Ich priemerný vek je však vysoký, čo pre ďalšie roky nie je dobrá správa.

Kamión skončil skrížený v priekope

Hasiči prečerpali z vytekajúcej nádrže asi 500 litrov nafty.

Všetky správy

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

Krajina znásilnení a útočiacich migrantov? Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov, no štatistiky o kriminalite a správy o no-go zónach sú často zdeformované.

Majú pírsing a tetovanie. Ak dostanú žltačku C, majú sa liečiť za vlastné

Nepreplácaním liečby hepatitídy C pre niektorých pacientov chce Všeobecná zdravotná poisťovňa ušetriť peniaze. Je v strate 200 miliónov.

Prečo čakal Pánik tak dlho? Tichých hráčov v NHL nemajú radi

Slovenský hokejista je pre Chicago skvelou voľbou – darí sa mu a je lacný. Po sezóne to však nemusí platiť.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Kam vyraziť