facebook

Postavili ju pre vojenskú techniku, teraz má zachrániť regionálnu dopravu

Rozširovanie starej seneckej je s prestávkami plánované už roky, kedy sa začne s výstavbou stále nevieme.

Stará senecká počas rannej dopravnej špičky(Zdroj: KS)

SENEC, BRATISLAVA. Pravidelne sa spomína v dopravných servisoch, či už kvôli zápche počas dopravnej špičky alebo kvôli nehode, ktorá ju dokáže paralyzovať niekedy na celé hodiny.

Cesta I/61 známejšia ako stará senecká je dnes asi poslednou nádejou na aké-také riešenie žalostnej dopravy medzi Bratislavou a Sencom.

O jej rozšírení na štvorpruh sa hovorí už dlho, pred pár dňami NDS zverejnila informáciu, že tento projekt preberú na svoje plecia diaľničiari.

EIA je hotová takmer desať rokov

Kedy sa začalo vôbec s prvými úvahami rozšíriť starú seneckú je dnes zbytočné riešiť. Cestu postavili po II. svetovej vojne na presun vojenskej techniky. Po tankoch sa postupne a stále viac začala zapĺňať autami, dnes je hlavným dopravným spojením Bratislavy a obcí, ktoré patria medzi jej najväčšie satelity.

Kapacitne už nestačí a nestačila ani pred viac ako desiatimi rokmi, keď sa reálne začalo s prípravou rozšírenia starej seneckej. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie, teda takzvaná EIA bola hotová v septembri 2007, doba výstavby roky 2011 – 2015.

Stavať sa však nezačalo, nebolo treba, pretože v projekte rozšírenia diaľnice D1 boli naplánované pozdĺžne komunikácie – kolektory, ktoré mali zabezpečiť dopravnú obsluhu územia a odľahčiť tým aj starú seneckú. Aj keď treba dodať, že nič by sa nestalo, ak by okrem kolektorov rozšírili aj starú seneckú, veď výstavba nielen domov, ale aj logistických hál tu pribúda takmer geometrickým radom a nezdá sa, že by mala v blízkej dobe utíchať. Samozrejme, na cesty treba peniaze, ktoré nie sú.

Ako však všetci dobre vieme, NDS nakoniec kolektory stavať nebude, takže projekt rozšírenia starej seneckej znova ožíva.

Z pohľadu bežného užívateľa regionálnych ciest sa zdá celý postup minimálne nelogický, pretože spoločnosť, ktorá pred ôsmimi rokmi presvedčila BSK, aby do územného plánu zaradili kolektory ich dnes stavať nechce a na miesto toho si nad rámec svojich povinností zoberie na starosť rozšírenie regionálnej cesty, ktoré mala realizovať Slovenská správa ciest. Pritom ešte nedávno v súvislosti s kolektormi NDS argumentovala, že riešenie regionálnej dopravy nie jej kompetenciou.

Nenahraditeľná cesta

Dnes teda nemáme ani širšiu starú seneckú, ani kolektory vo výhľade. Kedy sa z rozširovaním cesty začne ešte nie je jasné, NDS zatiaľ termíny nezverejnila.

Zverejnila však informáciu, že nakoľko pozdĺžne komunikácie nebudú, stará senecká bude slúžiť aj ako obslužná cesta pre rozširovanie diaľnice D1. Takže okrem stále väčšieho počtu automobilov pribudnú aj stavebné mechanizmy. Pri tejto predstave sa pred rokom spomínaná električka zdá ako celkom dobrý nápad, škoda, že aj v tomto prípade ide len o hudbu ďalekej budúcnosti, ak vôbec.

Ďalšie články z témy Doprava

Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava, Doprava, Doprava

  1. Najväčší zberný dvor majú v Ivanke 322
  2. Odpadu v Slnečných jazerách bolo tento rok menej 107
  3. Muž skočil do jazera, hasiči telo vytiahli bez známok života 92
  4. Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky 16
  5. Opitý šofér v centre Senca vrazil do zaparkovaných áut 14
  6. V Hrubom Šúre pri Senci vznikajú zaujímavé projekty domov 9
  7. Vrakuňská skládka straší oveľa väčšie územie 6
  8. Cesta na Senec v smere z Bratislavy je uzavretá 5
  9. Povinná revízia kotla? Nie, len neetická reklama 4
  10. Mesto začalo s vyberaním vstupného na jazerá skôr, hovoria, že to nie je nič neobvyklé 4

Najčítanejšie správy

Senec

Najväčší zberný dvor majú v Ivanke

Obyvatelia Ivanky pri Dunaji ho však nevyužívajú, obec dodnes nemá podpísanú zmluvu.

Odpadu v Slnečných jazerách bolo tento rok menej

Potápači čistili jazerá už po ôsmy raz.

Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky

Vajnory chcú pre zlú situáciu v doprave vlaky na úrovni MHD.

Blízke regióny

Mesto dalo do chránenej bane naviezť zeminu s odpadom, jej pôvod tají

Práce sa ani po mesiacoch nezačali. Navážaninu už zarástla burina a trávy. Radnica ju musí odhrnúť.

Trnava rozširuje skládku, ďalšie pozemky pod odpad zatiaľ nemá

Na skládke komunálneho odpadu majú pribudnúť tri kazety na ploche 2,24 hektára. Mesto tak vyčerpá svoje pozemky, rozhodovať o spaľovni zrejme budú musieť poslanci už v najbližšom volebnom období.

Na koncerte Elánu sa v amfiteátri zabávalo 12-tisíc fanúšikov

Dosiahli už všetko, čo sa dalo. Jožo Ráž však ešte túži po tom, aby svojou pesničkou vyhrali svetovú hitparádu.

Nemocničné pavilóny už spája konštrukcia nadzemného tunela

Autá, ktoré sa nezmestia pod prepojenie, pustia do nemocničného areálu cez nový vjazd. Prioritne je určený pre sanitky.

Vo Veľkých Bierovciach vybuchla bioplynová stanica

Pri nehode utrpel jeden zamestnanec mierne popáleniny.

Všetky správy

To, čo predviedli Nemci a Taliani, je veľká hanba futbalu, tvrdil Hapal

Tréner slovenského národného tímu do 21 rokov Pavel Hapal sa takmer rozplakal.

Juraj Sagan suverénne obhájil titul majstra Slovenska v cyklistike

Brat úspešnejšieho Petra bol jediným Slovákom v úniku, z ktorého napokon vzišiel český i slovenský šampión.

Aj na dedine sa hrá inak. Šampionát dvadsaťjednotiek je neregulárny

UEFA urobila niekoľko prešľapov. Majstrovstvá Európy hráčov do 21 rokov stratili vážnosť.

Trinásť rokov trpí epilepsiou. Na Slovensku jej nedokázali pomôcť

Návšteva prvého neurológa sa zmenila na sexuálne obťažovanie. Kristíne Šlesarovej nepomohli ani ďalší štyria odborníci.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Kam vyraziť