facebook

Postavili ju pre vojenskú techniku, teraz má zachrániť regionálnu dopravu

Rozširovanie starej seneckej je s prestávkami plánované už roky, kedy sa začne s výstavbou stále nevieme.

Stará senecká počas rannej dopravnej špičky(Zdroj: KS)

SENEC, BRATISLAVA. Pravidelne sa spomína v dopravných servisoch, či už kvôli zápche počas dopravnej špičky alebo kvôli nehode, ktorá ju dokáže paralyzovať niekedy na celé hodiny.

Cesta I/61 známejšia ako stará senecká je dnes asi poslednou nádejou na aké-také riešenie žalostnej dopravy medzi Bratislavou a Sencom.

O jej rozšírení na štvorpruh sa hovorí už dlho, pred pár dňami NDS zverejnila informáciu, že tento projekt preberú na svoje plecia diaľničiari.

EIA je hotová takmer desať rokov

Kedy sa začalo vôbec s prvými úvahami rozšíriť starú seneckú je dnes zbytočné riešiť. Cestu postavili po II. svetovej vojne na presun vojenskej techniky. Po tankoch sa postupne a stále viac začala zapĺňať autami, dnes je hlavným dopravným spojením Bratislavy a obcí, ktoré patria medzi jej najväčšie satelity.

Kapacitne už nestačí a nestačila ani pred viac ako desiatimi rokmi, keď sa reálne začalo s prípravou rozšírenia starej seneckej. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie, teda takzvaná EIA bola hotová v septembri 2007, doba výstavby roky 2011 – 2015.

Stavať sa však nezačalo, nebolo treba, pretože v projekte rozšírenia diaľnice D1 boli naplánované pozdĺžne komunikácie – kolektory, ktoré mali zabezpečiť dopravnú obsluhu územia a odľahčiť tým aj starú seneckú. Aj keď treba dodať, že nič by sa nestalo, ak by okrem kolektorov rozšírili aj starú seneckú, veď výstavba nielen domov, ale aj logistických hál tu pribúda takmer geometrickým radom a nezdá sa, že by mala v blízkej dobe utíchať. Samozrejme, na cesty treba peniaze, ktoré nie sú.

Ako však všetci dobre vieme, NDS nakoniec kolektory stavať nebude, takže projekt rozšírenia starej seneckej znova ožíva.

Z pohľadu bežného užívateľa regionálnych ciest sa zdá celý postup minimálne nelogický, pretože spoločnosť, ktorá pred ôsmimi rokmi presvedčila BSK, aby do územného plánu zaradili kolektory ich dnes stavať nechce a na miesto toho si nad rámec svojich povinností zoberie na starosť rozšírenie regionálnej cesty, ktoré mala realizovať Slovenská správa ciest. Pritom ešte nedávno v súvislosti s kolektormi NDS argumentovala, že riešenie regionálnej dopravy nie jej kompetenciou.

Nenahraditeľná cesta

Dnes teda nemáme ani širšiu starú seneckú, ani kolektory vo výhľade. Kedy sa z rozširovaním cesty začne ešte nie je jasné, NDS zatiaľ termíny nezverejnila.

Zverejnila však informáciu, že nakoľko pozdĺžne komunikácie nebudú, stará senecká bude slúžiť aj ako obslužná cesta pre rozširovanie diaľnice D1. Takže okrem stále väčšieho počtu automobilov pribudnú aj stavebné mechanizmy. Pri tejto predstave sa pred rokom spomínaná električka zdá ako celkom dobrý nápad, škoda, že aj v tomto prípade ide len o hudbu ďalekej budúcnosti, ak vôbec.

Ďalšie články z témy Doprava

Najčítanejšie správy

Senec

Najprv im preorali dráhu, potom zhorelo lietadlo, vraciame sa do 90. rokov?

Cez víkend zhorelo v Kráľovej pri Senci lietadlo, majitelia letiska si myslia, že ich chcú zničiť.

Polícia obvinila starostu Kalinkova z prijímania úplatku

Starosta mal žiadať dvadsaťtisíc eur alebo prevod vlastníckych práv pozemkov.

Pri nehode prišiel o život 36-ročný motocyklista

Včera večer zomrel pri nehode motocyklista zo seneckého okresu.

Prípad hodný osobitého zreteľa: uľahčenie byrokracie alebo nástroj moci?

V Ivanke pri Dunaji sa opäť mali porušovať pravidlá.

Príspevok na kanalizáciu v Ivanke je nezákonný

Ak v Ivanke pri Dunaji nedarujete 500 eur, pripojenie na kanalizáciu sa vám skomplikuje.

Blízke regióny

Na stavenisku automobilky Jaguar zomrel muž, udusil sa na plošine

Živnostník montoval hasiace rozvody z koša pohyblivej pracovnej plošiny pod strešnou konštrukciou.

Zmeny v parkovaní vyhrotili vášne, pred úradom protestovalo asi 200 ľudí

Nespokojní Trenčania zaplnili budovu mestského úradu, chceli sa zúčastniť na zasadnutí zastupiteľstva. Primátor Richard Rybníček pripúšťa, že novú parkovaciu politiku obyvatelia Trenčína vedeniu mesta zrátajú vo voľbách.

Svadba z rozumu zachránila futbal na hornej Nitre

Na Hornej Nitre napĺňajú okrídlené motto „všetko pre mládež“ do bodky.

Od apríla otvoria vynovený amfiteáter. Čo sa zmení?

Koncerty nielen na hlavnej scéne, ale aj na čerstvo osadenom menšom pódiu už čoskoro čakajú Trnavčanov vo vynovenom Mestskom amfiteátri.

Nesúhlas s parkovaním prerušil zasadnutie zastupiteľstva

Trenčania vyjadrujú svoj nesúhlas s novou parkovacou politikou mesta.

Všetky správy

Mongolský vpád do Piešťan pustoší stánky s oblátkami

Nie vpád cudzej hordy je reálnym nebezpečenstvom, ale toto živenie mládeže strachom pred neznámym.

Vysokoškolskí učitelia, sudcovia. Ako skončili Cuper, Tóthová a ďalší právnici z HZDS?

Niektorí sa navzájom pozývajú ako hostia na akcie pre študentov, iní zostali kolegami naďalej. HZDS vymenili za akademickú pôdu.

Relácia Sedem sa vracia. Nič nečakajte, vraví Milan Lasica

Humoristická relácia nebola na obrazovkách šesť rokov.

Máte hlučných susedov? Čo robiť, ak sa im nedá dohovoriť

Susedské spory často narastú do takých rozmerov, že sa ľudia musia brániť na súde.

Repka sa vzdal pozície šéfa lyžiarov. Prekáža mu aj postoj k Velez-Zuzulovej a Vlhovej

Odchádzajúci šéf František Repka tvrdí, že viceprezidenti lyžiarskej asociácie manipulujú s informáciami a presadzujú svoje osobné záujmy.

Kam vyraziť