facebook

Postavili ju pre vojenskú techniku, teraz má zachrániť regionálnu dopravu

Rozširovanie starej seneckej je s prestávkami plánované už roky, kedy sa začne s výstavbou stále nevieme.

Stará senecká počas rannej dopravnej špičky(Zdroj: KS)

SENEC, BRATISLAVA. Pravidelne sa spomína v dopravných servisoch, či už kvôli zápche počas dopravnej špičky alebo kvôli nehode, ktorá ju dokáže paralyzovať niekedy na celé hodiny.

Cesta I/61 známejšia ako stará senecká je dnes asi poslednou nádejou na aké-také riešenie žalostnej dopravy medzi Bratislavou a Sencom.

O jej rozšírení na štvorpruh sa hovorí už dlho, pred pár dňami NDS zverejnila informáciu, že tento projekt preberú na svoje plecia diaľničiari.

EIA je hotová takmer desať rokov

Kedy sa začalo vôbec s prvými úvahami rozšíriť starú seneckú je dnes zbytočné riešiť. Cestu postavili po II. svetovej vojne na presun vojenskej techniky. Po tankoch sa postupne a stále viac začala zapĺňať autami, dnes je hlavným dopravným spojením Bratislavy a obcí, ktoré patria medzi jej najväčšie satelity.

Kapacitne už nestačí a nestačila ani pred viac ako desiatimi rokmi, keď sa reálne začalo s prípravou rozšírenia starej seneckej. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie, teda takzvaná EIA bola hotová v septembri 2007, doba výstavby roky 2011 – 2015.

Stavať sa však nezačalo, nebolo treba, pretože v projekte rozšírenia diaľnice D1 boli naplánované pozdĺžne komunikácie – kolektory, ktoré mali zabezpečiť dopravnú obsluhu územia a odľahčiť tým aj starú seneckú. Aj keď treba dodať, že nič by sa nestalo, ak by okrem kolektorov rozšírili aj starú seneckú, veď výstavba nielen domov, ale aj logistických hál tu pribúda takmer geometrickým radom a nezdá sa, že by mala v blízkej dobe utíchať. Samozrejme, na cesty treba peniaze, ktoré nie sú.

Ako však všetci dobre vieme, NDS nakoniec kolektory stavať nebude, takže projekt rozšírenia starej seneckej znova ožíva.

Z pohľadu bežného užívateľa regionálnych ciest sa zdá celý postup minimálne nelogický, pretože spoločnosť, ktorá pred ôsmimi rokmi presvedčila BSK, aby do územného plánu zaradili kolektory ich dnes stavať nechce a na miesto toho si nad rámec svojich povinností zoberie na starosť rozšírenie regionálnej cesty, ktoré mala realizovať Slovenská správa ciest. Pritom ešte nedávno v súvislosti s kolektormi NDS argumentovala, že riešenie regionálnej dopravy nie jej kompetenciou.

Nenahraditeľná cesta

Dnes teda nemáme ani širšiu starú seneckú, ani kolektory vo výhľade. Kedy sa z rozširovaním cesty začne ešte nie je jasné, NDS zatiaľ termíny nezverejnila.

Zverejnila však informáciu, že nakoľko pozdĺžne komunikácie nebudú, stará senecká bude slúžiť aj ako obslužná cesta pre rozširovanie diaľnice D1. Takže okrem stále väčšieho počtu automobilov pribudnú aj stavebné mechanizmy. Pri tejto predstave sa pred rokom spomínaná električka zdá ako celkom dobrý nápad, škoda, že aj v tomto prípade ide len o hudbu ďalekej budúcnosti, ak vôbec.

Ďalšie články z témy Doprava


  1. Totožnosť mŕtvoly z Mosta stále nepoznajú 38
  2. Prízemný mráz aj túto noc 11
  3. Rekonštrukcia kaštieľa v Bernolákove je hotová Video 9
  4. Pátranie po nezvestnom starčekovi 9
  5. Malinovský kaštieľ by sa mal dočkať rekonštrukcie 8
  6. Považujem za dôležité, aby politici chodili medzi študentov 5
  7. Štát chce križovatku Triblavina postaviť v prospech developera, tvrdia aktivisti 4
  8. V Senci v noci zhoreli dve autá 4
  9. Pumtracková dráha si priaznivcov našla okamžite 4
  10. Sporný predaj pozemku v Senci zrušili 2

Najčítanejšie správy

Senec

Totožnosť mŕtvoly z Mosta stále nepoznajú

Vo februári našli v sude mŕtvolu muža, polícia jeho meno stále nepozná.

Prízemný mráz aj túto noc

S prízemným mrazom treba počítať aj v najbližších dňoch,zosilnie aj vietor.

Rekonštrukcia kaštieľa v Bernolákove je hotová

Barokový kaštieľ dnes po komplexnej rekonštrukcii sprístupnia.

Pátranie po nezvestnom starčekovi

Polícia aj rodina žiadajú o pomoc.

Malinovský kaštieľ by sa mal dočkať rekonštrukcie

Výstava v kaštieli v Malinove predstaví študentské návrhy na jeho obnovu.

Blízke regióny

Vozeň sa vykoľajil priamo na peróne, nikto sa nezranil

Nehoda sa stala v piatok popoludní na vlakovej stanici v Trnave. Celú udalosť železnice vyšetrujú.

Dvojica kradla v budove gymnázia

S ukradnutou bankomatovou kartou zaplatili v obchode. Odcudzené gastrolístky vymenili za peniaze, ktoré spoločne minuli na hracích automatoch.

Súd: „Tatrovácke“ byty boli súčasťou privatizácie

Spor o to, či boli byty majetkom firmy, ktorú v roku 1994 sprivatizoval Jozef Majský, alebo štátu, trvá od roku 2007. Podľa rozhodnutia súdu boli byty súčasťou privatizácie.

Boje gladiátorov v klietke zakončilo krvavé finále (+FOTO)

Večer gladiátorov prilákal aj tento rok do mestskej športovej haly na Klokočine obrovský počet priaznivcov.

Zamestnankyňa pohostinstva spreneverila peniaze z tržby

Prievidžanku už obvinili, hrozí jej až dvojročný pobyt za mrežami.

Všetky správy

Viedenské letisko straší Bratislavou. Bojí sa o tisícky pracovných miest

Najväčšie rakúske letisko chce postaviť tretiu pristávaciu dráhu. Tamojší súd však jej výstavbu zakázal. Teraz inzeruje alarmujúce slogany

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

Cíger počúva odmietnutia. Spýtajte sa hráčov, či je to plánované, vraví

Na majstrovstvá sveta nepôjde ani Tomáš Surový, čaká sa na vyjadrenie trojice z NHL.

Danko chce obmedziť strany, súperov neodradil

Ak prejdú povinné minimálne počty členov, o ktorých hovorí SNS, Igor Matovič hovorí, že sa zariadi tak, aby bol Andrej Danko nešťastný.

Polícia ukončila vyšetrovanie nehody Daniela Lipšica

Prokurátor podá návrh na obžalobu.

Kam vyraziť