facebook

Stará senecká bude mať štyri pruhy, len ešte nevieme kedy

NDS chce namiesto diaľničných kolektorov rozšíriť starú seneckú cestu.

Stará senecká počas rannej dopravnej špičky(Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcií diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy. NDS pre TASR uviedla, že toto riešenie by malo zabezpečiť komfortnejšiu obsluhu priľahlého územia a nahradiť súbežné cesty popri diaľnici D1.

O Triblavine je rozhodnuté

"Komplexnú investorskú prípravu rozšírenia Starej seneckej cesty si od nás listom vyžiadal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek. Požiadali sme Slovenskú správu ciest (SSC) o delimitáciu podkladov k uvedenej stavbe," povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. V skapacitnení diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava sa podľa jej slov pokračuje ďalej v jednotlivých úsekoch, pričom križovatka Triblavina a Blatné sú vo výstavbe.

Pre stavbu križovatky Triblavina sa očakáva vydanie rozhodnutia ministerstva životného prostredia ako podklad pre zmenu stavby pred dokončením, v súvislosti so zmenou dopravného riešenia diaľnice na osempruh. "Pre ďalšie etapy rozšírenia D1, najmä v úseku Bratislava - Triblavina súvisiacom s výstavbou D4 sa zabezpečujú podklady pre stavebné konanie a prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov," podotkla Žgravčáková.

Aktivisti ešte nekončia

Za súbežné kolektory dlhodobo bojujú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu. Zástupca združenia a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva sa obrátil na SSC, aby zistil, čo sa deje s projektovaním Seneckej cesty na štvorpruh. "Požiadal som ich, nech pokračujú v projektovaní, lebo región medzi Pezinkom, Sencom a Bratislavou má mať 200.000 obyvateľov a "uživí" sa tu komunikácia štvorprúdová Senecká, diaľnica s kolektormi a štvorprúdový obchvat Modry, Pezinka a Grobov. Tieto všetky komunikácie by tam mali byť," povedal pre TASR starosta. Rozšírenie Seneckej cesty podľa neho nemá byť náhradou kolektorov. Starosta Bernolákova Richard Červienka si však myslí, že pre obyvateľov obce je výhodnejšie mať rozšírenú Seneckú cestu ako kolektory pri diaľnici. "Ja to vítam. Keď sú takéto možnosti na stole, vyberám si Starú seneckú cestu," povedal pre TASR.

Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy.

Odborná skupina pokladá pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú.

Ďalšie články z témy Doprava

Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava, Doprava, Doprava

  1. Najväčší zberný dvor majú v Ivanke, len Ivančanom zatiaľ neslúži 445
  2. Počet župných poslancov sa zvýši 179
  3. Vo štvrtok nebude fungovať klientske centrum v Senci 107
  4. Muž skočil do jazera, hasiči telo vytiahli bez známok života 74
  5. Hasiči vyhlásili stav zvýšeného rizika 66
  6. Odpadu v Slnečných jazerách bolo tento rok menej 37
  7. Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky 15
  8. Opitý šofér v centre Senca vrazil do zaparkovaných áut 13
  9. V Hrubom Šúre pri Senci vznikajú zaujímavé projekty domov 12
  10. Cesta na Senec v smere z Bratislavy je uzavretá 12

Najčítanejšie správy

Senec

Najväčší zberný dvor majú v Ivanke, len Ivančanom zatiaľ neslúži

Obyvatelia Ivanky pri Dunaji ho však nevyužívajú, obec dodnes nemá podpísanú zmluvu.

Počet župných poslancov sa zvýši

Zastupiteľstvo BSK schválilo aj nové rozdelenie volebných obvodov.

Vo štvrtok nebude fungovať klientske centrum v Senci

Ministerstvo vnútra upozorňuje občanov, aby si na tento deň návštevu centra neplánovali zbytočne.

Hasiči vyhlásili stav zvýšeného rizika

Od dnes až do odvolania platí stav zvýšeného rizika požiarov, vyplýva z toho viacero povinností.

Blízke regióny

Proces s mužmi, ktorí kopali ľudí ho hlavy, sa opäť nezačal. Kvôli autu

Pojednávanie sudca odročil na september. Trvá na prítomnosti všetkých obžalovaných.

Pedagóga SPU v Nitre odsúdili na podmienečný trest za nepriamu korupciu

Súd obom uložil tresty odňatia slobody v trvaní šesť mesiacov s podmienečným odkladom na 12 mesiacov a peňažné tresty 500 eur.

Šaľa čaká na VSS Košice, ČFK Nitra v kraji nebude

Horúcou témou týchto dní je zloženie futbalových súťaží v regióne pre novú sezónu.

Miestne akčné skupiny sa sťažujú na diskrimináciu

Miestnym akčným skupinám hrozí, že budú nútené ukončiť svoju činnosť. Ministerstvo upravilo podmienky pre získanie peňazí, miestne akčné skupiny z Považia hovoria o diskriminácii.

Nemocničné pavilóny už spája konštrukcia nadzemného tunela

Autá, ktoré sa nezmestia pod prepojenie, pustia do nemocničného areálu cez nový vjazd. Prioritne je určený pre sanitky.

Všetky správy

Sagan vracia milióny, ktoré doňho investovali. Jeho šéf je spokojný

Bývalý nemecký cyklista Ralph Denk založil pred siedmimi rokmi amatérsky tím, teraz je medzi elitou. Aj vďaka Saganovi.

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Šéf cyklistického zväzu: Priebeh pretekov elitnej kategórie ma zaskočil

Boli to najlepšie majstrovstvá v histórii spoločných šampionátov, a nielen spoločných, tvrdí Peter Privara.

Kam vyraziť