facebook

Z Pezinského obchvatu bude najprv len obchvat Grobov

Pezinský obchvat sa bude stavať postupne, termín úplného dokončenia nepoznáme.

(Zdroj: Ilustračné Petit Press)

PEZINOK. Poznáme to asi všetci, dostať sa počas špičky z jedného konca Pezinka na druhý, trvá večnosť. O riešení, teda obchvate Pezinka a Modry sa hovorí už roky a kým bude celý úsek skutočnosťou, zrejme sa ešte hovoriť bude.

Do konca minulého roka obchvat brzdil najmä chýbajúci územný plán Pezinka. Ten je schválený, ak však niekto očakával, že sa okamžite začne s výstavbou celého obchvatu, mýlil sa. Dôvod je jednoduchý, nie sú peniaze.

Ako nám povedala riaditeľka odboru regionálneho rozvoja a EÚ fondov Barbora Lukáčová, celý obchvat bude stáť približne 96 miliónov eur a toľko peňazí kraj v súčasnosti nemá.

Rozhodlo sa ešte v decembri

Na decembrovom rokovaní starostov a primátorov dotknutých obcí v Pezinku zaznela informácia, že v pôvodne vyčlenených 36 miliónov eur z európskych peňazí, sa prerozdelí na viacero projektov a priamo na obchvat pôjde iba 10 miliónov. Za tieto peniaze sa urobí prvá fáza, a to takzvané grobské obchvaty. Trasa pôjde z Grinavy na Slovenský Grob, ďalej na Chorvátsky Grob a cez križovatku Triblavina sa napojí na diaľnicu D1.

Toto riešenia však pezinské zápchy veľmi neuvoľní a to je dôvod, prečo je s ním časť starostov a primátorov z regiónu nespokojná. Ešte na decembrovom BSK vystúpil starosta obce Píla Radovan Mičunek, aby vyjadril, že sa s týmto postupom nielen on, ale aj ďalší starostovia nestotožňuje. Okres Pezinok vtedy prirovnal k "východu Bratislavského kraja," pretože práve v tomto okrese priemerné mzdy ani zďaleka nedosahujú celokrajský priemer. Podľa Mičunka za to môže aj chýbajúce priame napojenie na diaľnicu.

Na Mičunkovú podporu vystúpil iba starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva. Obaja boli nakoniec obvinení, že si len robia politickú kampaň.

Nadšený z tohoto riešenia však nie je ani primátor Svätého Jura Šimon Gabura, ktorý na jednej strane víta, že sa začne robiť aspoň úsek grobskych obchvatov, na strane druhej si nie je istý, či jeden pruh v každom smere pomôže výraznejšie odkloniť dopravu z Jura.

Ďalej dodáva, "som bol prekvapený, že tak dôležitá informácia o znížení zdrojov na budúci obchvat z 36mil. na 10mil. Eur nebola dostatočne odôvodnená a v podstate nebola ani ničím podložená. Cez mesto Svätý Jur prejde denne cca 27-tisíc automobilov. Vybudovaním tejto novej cesty zrejme nepríde k výraznému úbytku dopravy prechádzajúcej cez mesto Svätý Jur."

Ešte sa bude rokovať

Združenie miest a obcí malokarpatského kraja, ktoré zastupuje väčšinu dotknutých obcí tento týždeň prijalo k situácii okolo obchvatu uznesenie. Na jednej strane v ňom vyjadruje nevôľu nad riešením obchvatu, no podporuje urýchlenie procesov potrebných výstavbu grobskych obchvatov s výhľadom na štvorpruh.

Čo sa však štvorpruhu týka, ostane len pri výhľade.

Zároveň kraj vyzýva, aby pracovali aj na prípravných a projektových prácach aj na ostatných úsekoch plánovanej trasy, vrátane vyčlenenia potrebných financií.

BSK: pracovať musia aj starostovia

Barbora Lukáčová nám povedala, že celý obchvat je stále prioritou, aj keď sa bude stavať postupne, prípravné práce sa nezastavia. Tu naopak hovorí, že pre urýchlenie celého procesu by mali ruku k dielu priložiť aj obce. Minimálne na úseku grobskych obchvatov očakáva, že práve oni by mali s vlastníkmi pozemkov vo svojich katastroch urýchlene začať rokovať a pripravovať odkúpenie pozemkov.

Grobske obchvaty musia byť skolaudované do roku 2023, dokedy bude hotový celý obchvat Pezinka nevieme a nevie to ani BSK. O niečo múdrejší by sme mohli byť po nadchádzajúcich rokovaniach, zajtra to bude rokovanie s Regionálnymi cestami Bratislava a do konca januára chystá BSK ešte jedno stretnutie s predstaviteľmi miest a obcí, cez ktoré má celý obchvat prechádzať.

Ďalšie články z témy Doprava

Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava, Doprava, Doprava

  1. Najväčší zberný dvor majú v Ivanke, len Ivančanom zatiaľ neslúži 445
  2. Počet župných poslancov sa zvýši 179
  3. Vo štvrtok nebude fungovať klientske centrum v Senci 107
  4. Muž skočil do jazera, hasiči telo vytiahli bez známok života 74
  5. Hasiči vyhlásili stav zvýšeného rizika 66
  6. Odpadu v Slnečných jazerách bolo tento rok menej 37
  7. Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky 15
  8. Opitý šofér v centre Senca vrazil do zaparkovaných áut 13
  9. V Hrubom Šúre pri Senci vznikajú zaujímavé projekty domov 12
  10. Cesta na Senec v smere z Bratislavy je uzavretá 12

Najčítanejšie správy

Senec

Najväčší zberný dvor majú v Ivanke, len Ivančanom zatiaľ neslúži

Obyvatelia Ivanky pri Dunaji ho však nevyužívajú, obec dodnes nemá podpísanú zmluvu.

Počet župných poslancov sa zvýši

Zastupiteľstvo BSK schválilo aj nové rozdelenie volebných obvodov.

Vo štvrtok nebude fungovať klientske centrum v Senci

Ministerstvo vnútra upozorňuje občanov, aby si na tento deň návštevu centra neplánovali zbytočne.

Hasiči vyhlásili stav zvýšeného rizika

Od dnes až do odvolania platí stav zvýšeného rizika požiarov, vyplýva z toho viacero povinností.

Blízke regióny

Proces s mužmi, ktorí kopali ľudí ho hlavy, sa opäť nezačal. Kvôli autu

Pojednávanie sudca odročil na september. Trvá na prítomnosti všetkých obžalovaných.

Pedagóga SPU v Nitre odsúdili na podmienečný trest za nepriamu korupciu

Súd obom uložil tresty odňatia slobody v trvaní šesť mesiacov s podmienečným odkladom na 12 mesiacov a peňažné tresty 500 eur.

Šaľa čaká na VSS Košice, ČFK Nitra v kraji nebude

Horúcou témou týchto dní je zloženie futbalových súťaží v regióne pre novú sezónu.

Miestne akčné skupiny sa sťažujú na diskrimináciu

Miestnym akčným skupinám hrozí, že budú nútené ukončiť svoju činnosť. Ministerstvo upravilo podmienky pre získanie peňazí, miestne akčné skupiny z Považia hovoria o diskriminácii.

Nemocničné pavilóny už spája konštrukcia nadzemného tunela

Autá, ktoré sa nezmestia pod prepojenie, pustia do nemocničného areálu cez nový vjazd. Prioritne je určený pre sanitky.

Všetky správy

Sagan vracia milióny, ktoré doňho investovali. Jeho šéf je spokojný

Bývalý nemecký cyklista Ralph Denk založil pred siedmimi rokmi amatérsky tím, teraz je medzi elitou. Aj vďaka Saganovi.

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Šéf cyklistického zväzu: Priebeh pretekov elitnej kategórie ma zaskočil

Boli to najlepšie majstrovstvá v histórii spoločných šampionátov, a nielen spoločných, tvrdí Peter Privara.

Kam vyraziť